DVOUNÁPRAVOVÁ POSUNOVACÍ LOKOMOTIVA PRO ROZCHOD 1000(1067) MM

VÝKONNÁ, EFEKTIVNÍ A SNADNO OVLADATELNÁ LOKOMOTIVA PRO POSUN

Bde410

Bde410 je dvounápravová dieselmotorová lokomotiva kapotového typu , s elektrickým přenosem výkonu, postranními ochozy a jednou věžovou kabinou.. Pojezd sestává z jednoduchého rámu s dvěma dvojkolími a ložisky uloženými v kyvných ramenech.. Kyvná ramena jsou upevněna k hlavnímu rámu pomocí čepu a gumokovových pouzder. Každé dvojkolí má vlastní tlapový motor uložený na nápravě pomocí válečkových ložisek SKF , s brzdovým válcem s příslušným pákovím a brzdovými zdržemi na obou stranách kol .

Lokomotiva má dvě kapoty. V delším předním představku je naftový motor MTU 8V183TE12 ( MERCEDES-Benz OM 422-LA) upravený pro těžký železniční provoz, další pomocná zařízení (budič, dynamo, kompresor a vývěva) a chladicí blok s ventilátorem..

Naftový motor se vyznačuje nízkou spotřebou paliva a oleje, vysokou spolehlivostí a takovým složením výfukových plynů, které vyhovuje nejpřísnějším mezinárodním ekologickým normám. Optimální pracovní teplota v celém rozsahu trakčních sil a teplot okolí je zajištěna obtokovým chladícím systémem. Kompresor je poháněn hřídelem od naftového motoru přes převodovku a elektromagnetickou spojku, chladicí ventilátor přes hřídel a elektromagnetickou spojku . Vývěva má svůj vlastní pohon elektromotorem. V krátkém představku je skřín elektroregulace a brzdový blok

Na lokomotivě je použit dokonalý AC/DC elektrický přenos výkonu sestávající z trakčního alternátoru, usměrňovače a trakčních motorů. Elektrické řízené se skládá zejména z elektronického řídícího systému a řízení elektrodynamické brzdy (EDB) . V důsledku toho lokomotiva vykazuje vysoké tažné síly a účinnost využití naftového motoru. Trakční motory neslouží pouze pro pohon nýbrž i pro elektrodynamické brzdění. Výkon EDB je přibližně dvojnásobkem výkonu motoru, maximální brzdící síla EDB působí prakticky až do zastavení lokomotivy. K základnímu vybavení lokomotivy náleží možnost krátké jízdy na startovací baterii, impulzní pískování, mazání okolků plastickým mazivem a vícečlenné řízení.

Kabina strojvedoucího je vybavena dvěma diagonálně umístěnými stanovišti řidiče s ovládacími pulty pro řízení jízdy a EDB, ovládání tlakové a vakuové brzdy a všechny nezbytné ovladače . Interier kabiny je dostatečně vytápěn horkovodním topením od chlazení naftového motoru. Větrací systém udržuje v kabině dobré pracovní prostředí v zimě i v létě. K standardnímu vybavení kabiny patří šatník, lednička a vařič.

Hlavní parametry lokomotivy:

Uspořádání dvojkolí Bo
Rozchod 1000/1067 mm
Délka lokomotivy přes nárazníky 9740 mm
Celková šířka lokomotivy 2980 mm
Max. výška lokomotivy 3884 mm
Rozvor lokomotivy 5170 mm
Trakční převod 77:16
Nejmenší průjezdný poloměr oblouku 80 m
Celková hmotnost lokomotivy ( s 2/3 náplní provozních hmot) 31 +5/-1 t
Nápravové zatížení 15,5 t
Max. provozní rychlost 60 km/h
Max. rychlost 80 km/h
Max. tažná síla 88 kN
Trvalá tažná síla ( při stálé rychlosti 13,8 km/h) 55 kN
Max. brzdná síla EDB 80 kN
Přenos výkonu AC/DC
Naftový motor ( upravený Mercedes-Benz OM 422-LA) MTU
Typ motoru 8V 183 TE 12
Jmenovitý výkon motoru dle UIC 327 kW
Výkon na lokomotivě 310 kW
Jmenovité otáčky / otáčky volnoběžného chodu 1800/700 1/min
Specifická spotřeba paliva 202 + 5 % g/kW.h
Vrtání / Zdvih 128 / 142 mm
Trakční alternátor ČKD TA 611
Usměrňovač ČKD PA 17
Trakční motor ČKD TE 015B
Provozní hmoty:palivo 
 mazací olej  motor
 kompresor
 vývěva
 chladicí voda
 písek
1000 l
39l
8l
4,5l
120l
150kg