Stručná charakteristika lokomotivy
T239.S

Rok výroby prototypu: 1994Rok výroby poslední modifikace: ----Počet vyrobených kusů: 1
T239.S

Lokomotiva typu T239.S je dvounápravová lokomotiva lokomotivní řady T239.1. Tato modifikace byla vyrobena pro švýcarský chemický koncern EMS. Řízení lokomotivy je doplněno dálkovým bezdrátovým ovládáním firmy ATB Luzeern. Lokomotiva má pevně nastavenou - střadačovou brzdu. Na přání zákazníka byla lokomotiva vyrobena se sníženou výškou kabiny strojvedoucího.

Uspořádání os Bo
Profil UIC 505 – 1,
Obr. č. 6,7
Pevnost hlavního rámu 2 000 kN
Delka lok. přes nárazníky 9 450 mm
Rozchod 1 435 mm
Hmotnost plně vybavené
lokomotivy
44 t
Hmotnost na nápravu 22 t
Rozvor náprav 4 700 mm
Průměr hnacích kol 1 050 mm
Max. provozní rychlost 60 km/h
Max. tažná síla při rozjezdu 141 kN
Trvalá tažná síla 98 kN
Max. brzdná síla EDB 80 kN
Min. poloměr projížděného oblouku 80 m
Pneumatická brzda DAKO DK – GP
Výkon EDB 550 kW
Zajišťovací brzda střadačová brzda
Naftový motor MTU 8V183 TE12
Jmenovitý výkon 327 kW / 1800 min-1
Elektrický přenos výkonu ČKD (AC / DC)
Trakční alternátor ČKD TA 612
Trakční motory 2 x ČKD TE 019
Jmenovitý moment 4 700 Nm
Max. počet otáček 2 660 min-1
Napětí pomocných obvodů 24 V DC

tažná a brzdová charakteristika

typový výkres